Contact met Ziggo

Laatst had ik een blog geschreven over Ziggo, en dat ze maandelijks teveel geld van mijn rekening afschrijven. 63 euro in plaats van de afgesproken 40.

Van een aantal volgers kreeg ik het advies om met de klantenservice te bellen.

Ik zag hier tegenop, omdat ik slechte ervaringen heb met Ziggo. Maar mijn financiële situatie is zodanig, dat ik me geen onterechte afschrijvingen kan veroorloven.

Dus vanochtend heb ik de klantenservice gebeld.

Na tien minuten wachttijd, kreeg ik een medewerker aan de telefoon. Hij zei dat de korting niet was doorgevoerd en verbond me door met een andere afdeling. Na nog eens zes minuten wachttijd, kreeg ik een vrouw aan de telefoon. Ze zei dat ze het erg vervelend voor mij vond.

Oké,’ zei ik. ‘Maar kunt u het ook aanpassen?’

‘Nee. U moet contact opnemen met de administratie.’

‘De administratie?’

‘Ja,’ zei ze. ‘U kunt ook worden teruggebeld, als u wilt.’

‘Graag,’ zei ik.

Een kwartier later werd ik gebeld door een privé nummer. Ik nam op en kwam meteen in een keuzemenu.

Na weer tien minuten wachttijd, kreeg ik een andere vrouw aan de telefoon. Ik legde het probleem nogmaals uit. Ook deze vrouw zei het vreemd te vinden dat de korting niet was doorgevoerd.

‘Ja,’ zei ik geïrriteerd. ‘Maar kunt u het misschien oplossen?’

‘Met terugwerkende kracht is dit niet mogelijk,’ zei ze. ‘Wel kan ik de korting ter compensatie toevoegen voor de komende maanden.

‘Oké,’ zei ik. ‘En kunt u mij hiervan een bevestiging sturen?

‘Nee, dat gaat niet.’

Ik zuchtte. ‘ Oké, fijne dag verder.’

Een paar minuten later kreeg ik een e-mail van Ziggo, met daarin de volgende tekst:

Bedankt voor uw bestelling. Via het track en trace nummer kunt u de bestelling volgen. Het pakket wordt bezorgd door PostNL.

‘Wat krijgen we nou?’ mompelde ik. ‘Bezorging waarvan?’

Toen kreeg ik nog een mailtje

Bedankt voor uw contractverlening. U heeft uw abonnement met twaalf maanden verlengd.

Ik dacht dat ik gek werd, en belde weer naar de klantenservice. Negen minuten wachttijd! Uiteindelijk kreeg ik een man aan de telefoon. Ik moest het hele verhaal weer uitleggen. Ook deze man zei het vreemd te vinden dat de korting niet was toegevoegd.

Ik begon mijn geduld te verliezen. ‘Meneer,’ zei ik. ‘Kan ik iemand aan de telefoon krijgen die weet wat er aan de hand is? Een senior medewerker ofzo? Ik heb…’

‘Nee,’ onderbrak hij me. ‘Een ogenblik,’ en ik werd in de wachtstand gezet.

Na ongeveer vijf minuten zei hij: ‘Ik heb uw casus doorgeven aan een andere afdeling. Zij nemen binnen een week contact met u op.’

‘Kan ik daar een bevestiging van krijgen?’ vroeg ik.

‘Nee,’ zei hij.

‘Mag ik dan uw naam?’

‘Mijn naam is Willen Kip.’

‘Oké,’ zei ik, ‘Bedankt,’ en ik hing op.

Maar even later dacht ik: Willem kip? Nemen ze me in de maling ofzo?

Dus ik weer bellen. Dertien minuten wachttijd. Woedend heb ik de verbinding verbroken. Wat een kutbedrijf.

Contact met ZiggoLees ook: Psychiaters en verslaving

Deel:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+

Meer blogs

Oxazepam Ik heb een nieuwe hobby, Oxazepam slikken. Het is geweldig. Een uur geleden was ik nog bang en wanhopig, en nu, een uur na inname, voel ik me ineens f...
Bij Madeleine thuis, deel drie Midden in de nacht, we stonden bij de voordeur en je zei dat het gezellig was. Ik voelde me vreemd en had geen zin naar huis te gaan. Je gaf me een zo...
Volg je hart Volg je hart! Dat is altijd de beste keus. Ik heb een boek geschreven, wat een heel gedoe was. Ik rookte drie keer zoveel dan normaal. Ook mijn lev...
Moslims Moslims leven zuiverder dan de westerse bevolking. Dat lijkt me helder. Zij hebben nog normen en waarden. Het westen is doorgeschoten naar een godd...
Gesprek met psychiater Ik zit tegenover de psychiater, een vrouw van een jaar of vijftig met een lieve uitstraling. ‘Hoe gaat het ermee?’ vraagt ze. Ik haal mijn schou...